Link Building

Link building, inaczej linkowanie, to proces który polega na zdobywaniu linków do naszego serwisu.

W teorii wygląda to tak, że mamy super wartościowe treści które inni użytkownicy sami linkują ze swoich zasobów. Tak przynajmniej twierdzi Google 😉

W praktyce jednak zdobywanie linków wymaga od nas poświęcenia czasu (wymiany, wpisy gościnne) lub po prostu budżetu (zakup). Zawsze jednak zależy nam, żeby ten link prowadzący do naszego serwisy był wartościowy, czyli wysokie parametry i niska cena 😉
Jest wiele źródeł linków i wiele sposobów zdobywania linków. Jednak link linkowi nie jest równy, liczą się parametry, tematyczność, zaindeksowanie, itp… Warto zapoznać się z tematem linkowania żeby nie marnować budżetu.

Linki z for internetowych, warto czy nie wartoLinki z for internetowych, warto czy nie warto

W artykule Szymon, poza etycznym aspektem pozyskiwania pozytywnych opinii z for internetowych poprzez kupno, analizuje również marketing szeptany jako źródło linków do strony pozycjonowanej. Przedstawia wady i zalety tego typu technik pozyskiwania linków, oraz pokazuje jak to robić prawidłowo.

Czy z czasem linki tracą swoją moc?Czy z czasem linki tracą swoją moc?

Często zastanawiamy się czy linki prowadzące do nasze strony tracą moc wraz z upływem czasu. I tak, i nie 😉 Odpowiedź jest dosyć złożona, bowiem linki nie tracą mocy z powodu upływu czasu. Nie ma czegoś takiego, że Google “patrzy” i ocenia, link nowy to duża moc, a link który ma 5 lat to moc o 80% mniejsza. To tak nie działa.
Ale jednak linki bardzo często tracą moc z upływem czasu. Dzieje się to jednak z powodu innych czynników niż sam czas. Otóż moc linka zależy od tego, jak jest podlinkowana strona z linkiem. A niestety, z czasem ta strona spada w otchłań, linki prowadzące do niej z naturalnych przyczyn wygasają i w ten sposób link prowadzący do nas traci swoją moc. Świetnie wyjaśnia to Szymon w artykule.

Link Building czyli jak ocenić wartość domeny z której chcemy pozyskać linkLink Building czyli jak ocenić wartość domeny z której chcemy pozyskać link

Podstawowym problemem osób zajmujących się Link Buildingiem (pozyskiwaniem linków) jest ocena wartości domeny jako źródła linków do naszego serwisu. Problem komplikuje się jeszcze bardziej, gdy mamy do przeanalizowania dziesiątki czy setki domen. Jak z takiej ilości głównie bezwartościowych domen ze sztucznie pompowanymi wskaźnikami, wyłowić te naprawdę wartościowe? Zapraszam do lektury artykułu Szymona, który stara się to wyjaśnić i pomóc.

Ja od siebie dodam, że wskaźnikami narzędzi np. Ahrefs można manipulować, ale tutaj uważam, że o ile nie warto w ciemno ufać wskaźnikom przy platformach czy firmach mających setki serwisów, to jestem skłonny zaufać bardziej w przypadku jakiegoś bloga prywatnego, który nie jest nastawiony generalnie na sprzedaż linków.

Powrót PBN-ów, czyli historia zatacza kołoPowrót PBN-ów, czyli historia zatacza koło

PBN czyli prywatne sieci blogów. Kiedyś na topie, później postrzegane jako mniej wartościowe źródło linków, dziś znów wracają do łask. Jak wyszukiwać domeny pod zaplecza, na co zwracać uwagę, jak budować treści na przechwyconych domenach, wszystko to w artykule Szymona. Zapraszam do lektury

Artykuły sponsorowane, jak je wykorzystywaćArtykuły sponsorowane, jak je wykorzystywać

W polecanym artykule Szymon opisuje role artykułów sponsorowanych, metody ich pozyskiwania oraz zasady ich tworzenia. Znajdziemy tam również opis korzyści jakie daje wykorzystanie artykułów sponsorowanych w SEO i ogólnie w marketingu. A jak wybrać serwisy do publikacji? Szukać samemu czy zaufać platformom? Zapraszam do przeczytania artykułu