Opisy kategorii

Jak redagować opisy kategorii aby zwiększyć jej widoczność w Google? Jaka powinna być optymalna długość opisu kategorii. Czy warto pisać długie opisy kategorii czy raczej krótsze?

Opisy kategorii mają duże znaczenie w procesie pozycjonowania strony. Tym bardziej powinniśmy starannie podejść do ich redagowania. Dużo osób zastanawia się, jak długie powinny być opisy kategorii. Nie ma jednej reguły. Z jednej strony mamy zalecenia żeby nie robić z opisu kategorii artykułów, a z drugiej strony to analizując serpy widzimy, że w znacznej części na czołowych pozycjach są kategorie z dużą ilością treści.
Istnieje też tendencja do dzielenia opisów w sklepach internetowych na dwie części, w pierwszej części nad lista produktów opis dla użytkownika, a na dole pod listą produktów długi opis już “pod Google” 😉

Czy AI może wykryć treści pisane przez inną AI?Czy AI może wykryć treści pisane przez inną AI?

To pytanie zadaje sobie chyba każda osoba interesująca się SEO i Copywritingiem. Generować szybko, tanio, dużo treści za pomocą IA, czy może jednak zlecić to Copy? A może generować za pomocą AI, a tylko delikatnie przeredagować? Delikatnie to znaczy ile? I najważniejsze pytanie, czy Google wykrywa treści pisane przez AI. O tym Szymon pisze w artykule oraz prezentuje testy. Sprawdź również artykuł Czy Google blokuje indeksowanie treści tworzonej przez AI?
Przy okazji dowiesz się co to jest aparat białkowy 😉

Czy długość tekstu na opisach kategorii ma znaczenie?Czy długość tekstu na opisach kategorii ma znaczenie?

W tym artykule Sebastian Miśniakiewicz wysuwa tezę, że nie zawsze opisy kategorii powinny być długie. Jego zdaniem zbyt długie opisy kategorii mogą spowodować, że Google zacznie postrzegać kategorię jako stronę blogową, co może negatywnie wpłynąć na pozycje w Google.

Rozwiązanie gdzie część treści opisu kategorii znajduje się nad lista produktów, a pozostała część pod spodem wydaje się właściwym rozwiązaniem na dzień dzisiejszy. Nad listingiem można zamieścić niewielką część przeznaczoną głownie dla użytkowników, a w dolnej części większą uwagę zwrócić na wyszukiwarki, nasycając odpowiednio frazami i budując linkowanie wewnętrzne między kategoriami.