Czynniki rankingowe

W ustalaniu pozycji stron na dane słowo czy frazę, Google bierze pod uwagę setki, a nawet tysiące czynników. Mieliśmy na to dowód niedawno w postaci wycieku danych wyszukiwarki Yandex.

Ważność tych czynników jest oczywiście różna, są czynniki ważniejsze i mniej ważne.

Czym jest plik htaccess i jak go wykorzystaćCzym jest plik htaccess i jak go wykorzystać

Ciekawy artykuł na temat pliku htaccess, w którym oprócz opisu, znajdziemy również dużo przykładów gotowych formuł które można wykorzystać na swojej stronie internetowej. Blokowania, przekierowania, wyrażenia regularne, przyjazne adresy. Polecam

Co to jest plik htaccess, jakie ma funkcjonalności i jak go konfigurowaćCo to jest plik htaccess, jakie ma funkcjonalności i jak go konfigurować

Z artykułu Dominika dowiecie się co to jest plik htaccess, gdzie go znaleźć, jak skonfigurować plik htaccess, na co uważać przy konfiguracji oraz co możemy uzyskać dzięki odpowiedniej konfiguracji pliku htaccess. Zachęcam do lektury bo to ważny plik dla SEO, dający dużo możliwości przy umiejętnej konfiguracji.

Ostatnie aktualizacje algorytmu GopogleOstatnie aktualizacje algorytmu Gopogle

Google w ostatnim czasie znacznie przyspieszyło aktualizacje algorytmów, w zasadzie to te aktualizacje nawet nakładają się w czasie na siebie. Warto wiedzieć czego dotyczą poszczególne aktualizacje, można wtedy szybko zareagować i dostosować swoją stronę. W artykule omówione są ostanie aktualizacje wraz z datami rozpoczęcia i zakończenia. Warto poczytać.

Linki z for internetowych, warto czy nie wartoLinki z for internetowych, warto czy nie warto

W artykule Szymon, poza etycznym aspektem pozyskiwania pozytywnych opinii z for internetowych poprzez kupno, analizuje również marketing szeptany jako źródło linków do strony pozycjonowanej. Przedstawia wady i zalety tego typu technik pozyskiwania linków, oraz pokazuje jak to robić prawidłowo.

Czy Google steruje ręcznie wynikami w niektórych branżach?Czy Google steruje ręcznie wynikami w niektórych branżach?

Obserwując wyniki wyszukiwań, czasami można się zastanowić czy niektóre z nich nie są przypadkiem “układane” ręcznie przez pracowników Google.
Wyjaśnia to Szymon, na przykładzie fraz związanych ze sklepami z gadżetami erotycznymi. Wpis nie jest najnowszy, ale myślę, że aktualny.

Indeksowanie w Google, kiedy wpis zostanie zaindeksowany, a kiedy nieIndeksowanie w Google, kiedy wpis zostanie zaindeksowany, a kiedy nie

Sebastian prezentuje ciekawą teorię Minimum Value to Index, czyli minimalnej wartości do zaindeksowania w wyszukiwarce. W skrócie chodzi o to, że biorąc pod uwagę dany adres/wpis, Google przyznaje mu punkty za różne czynniki takie jak długość treści, optymalizacja, wiek domeny, linki prowadzące do wpisu, zachowania użytkowników itp… Po zdobyciu pewnego minimum punktów, dany adres zostaje zaindeksowany. Ciekawa teoria, poparta kilkoma testami i obserwacjami. Po szczegóły zapraszam do artykułu.

Artykuły sponsorowane, jak je wykorzystywaćArtykuły sponsorowane, jak je wykorzystywać

W polecanym artykule Szymon opisuje role artykułów sponsorowanych, metody ich pozyskiwania oraz zasady ich tworzenia. Znajdziemy tam również opis korzyści jakie daje wykorzystanie artykułów sponsorowanych w SEO i ogólnie w marketingu. A jak wybrać serwisy do publikacji? Szukać samemu czy zaufać platformom? Zapraszam do przeczytania artykułu